fredag 29 september 2017

Veckans rubrik - Nu får det räcka

Oj vad tiden går svint - septembers 5 veckorubriker är till ändå.
Tack ni i gruppen som tagit er tid och hängt på mina förslag.
Det är ett nöje att läsa  tolkningarna som var och en ger!
Om kommande veckors rubriker vet jag inget, har just varit runt för att se om något dykt upp, men inte hittat något.
Precis som det brukar hittar du  skribenterna till höger i menyn.

Efter mina 4 rubriker så tänkte jag då jag satte nummer 5 Nu får det räcka -
och det gör det ju eller hur  - med tanke på att septemberveckorna är slut :-)


24 kommentarer:

  1. Det var verkligen en fyndig avslutning på dina temaveckor :D

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) ibland gör rubrikerna sig själv :-)
      Kram

      Radera
  2. Ja, tiden bara försvinner. Även om jag inte varit med på temat den här månaden så har det varit roligt att läsa de olika inläggen. Jag önskar dig en skön helg!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid kul att läsa andras:-)
      Kram

      Radera
  3. Jag tycker visst det kan räcka...med regn. Och det verkar som någon hörsammat det, för i dag skiner solen. Kram från Skåneland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du där sa du något! har haft två fina soldagar denna veckan :-)
      Kram från Norrland

      Radera
  4. Hej, skrattade nästan högt igår, nu ska jag berätta. Var ute med min hund, som vanligt, och hon börjar närma sig en jobbig löpperiod. Då hon varken ser, hör eller lyder. Hon lever i sin egen värld av dofter, nosen i backen hela tiden, kissmarkerar var tionde meter, krafsar och sprider sina lukter över grannskapet så alla hanhundar får tuppjuck. Vad gör då matte som tycker hon är synnerligen dryg. Hon har ju passerat klimakteriet för länge sen och har glömt hur det var...
    Jo, hon säger med myndig röst : Nä, nu räcker det!
    Ha en skön helg och tack för dina teman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi Paula - du har ju till inlägget om du vill :-)
      Synnerligen dryg?... okej då, nu får det räcka!
      Skön helg!

      Radera
  5. Ja bra avsluts ord, jag säger ju att du alltid får till det ,-))))
    Fin bild.
    Ha det fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt det gör sig själv i bland :-)
      Ha det best du sköna!
      Kram

      Radera
  6. Det här har jag missat, men fin bild med härlig färg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket nöjd med den bilden är jag med :-)
      Menar du att du missat veckans rubrik?

      Radera
  7. Nu får det räcka! Tror att jag sa det minst 7 gånger på sista lektionen igår innan jag kunde gå hem och hålla fredag. Ingen höjdarlektion alltså, men nu njuter jag av att det är helg :)
    Hösten är allt bra fin!

    Hoppas att du får en fin helg!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njut du <3
      Ibland räcker det och blir över :-)
      Kram

      Radera
  8. Vilket fint avslut på temat! Och med lite kläm i! Har läst dina teman och tankar och med stort nöje. Även andra tolkare har jag besökt och haft utbyte av inläggen. Väntar spänt på vad som komma ska.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, vi får se nu om gruppen växer till sig igen :-)
      Stor kram!

      Radera
  9. Hej på dej, här kommer okbober månads rubriker: v.40 Blek, v.41 2037, v.42 Klippdockor, v.43 Myriader Hoppas de triggar fantasin!
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
  10. Wow det gör det! Häftigt Paula!
    Tack :-)))))

    SvaraRadera
  11. Fyndig avslutningsrubrik på ett fyndigt tema :-)

    Nu är oktober här, den bästa månaden på sitt vis :-D

    SvaraRadera
  12. Tack!
    Oktober är också underbar :-)

    SvaraRadera
  13. Hösten är ju inte min årstid, men jag kan inte förneka att dom sprakande färgerna är underbara! Höstkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de :-)
      Vi har vår favoriter i årstider!
      Kram

      Radera
  14. Ja nu stundar oktober, som jag tror eller hoppas på en spännande månad, förra året vid den här tiden var det stjärnklart och norrsken visade sig med termometern på minus sidan... Nu hittar jag inte svint i moderna uppslagsverk... En "yngling" som mig är lite borta nu ;)

    SvaraRadera
  15. Yngling borta svint går det :-)
    ... kan tro att svint nog endast finns i min "ordbok" men att jag är uppfinnaren tror jag inte heller på - fort går det iaf :-)

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Eldfängd tanklock

Min gamla Golf - som jag hade i slutet av 80 talet. Hel mellan hålen  och hål i kylaren som jag lagade med malen ingefära var tredje dag un...