lördag 25 november 2017

1 och 2

1. Mannen i den cerisa bilen hade problem med parkometern då fler och fler bildade kö efter honom som i sin tur blev allt mer förbannat eftersom tiden gick kunde han inte hejda sin ilska utan den tog fart från fötternas tår och med en fasansfull kraft gav den sig ut via munnen efter att ha passerat hjärnan  vars komfortzon inte hann begränsa utloppet följden blev katastrofal
¤ Tecken sprid eder

2. En kvinna, som befann sig i ovan nämnda kö av den rättrådiga typen, inte kön, men kvinnan alltså, uppfattade mannens förtvivlade läge.
Hon gick fram till honom med katastrofen bubblande ur strupen, tog ett stadigt tag om honom och sade vänligt:
- Det kommer att gå bra det här.
Mannen stirrade på henne. En ny katastrof var troligen i annalkande.
Kvinnan leder mannen till hans bil.
Sedan går hon fram till parkometern som numera kallas parkeringsautomat, betalar och går sedan åter mannen i cerisa bilen och lämnar biljetten.
Därefter går hon tillbaks till sin plats i kön.
Hur kunde hon komma före alla i kön för att lösa mannens biljett?

Livslinjers reflektioner med filosofiska dropp

Copyright Husfrun i residenset

6 kommentarer:

  1. Hon stod bakom honom i kön ,-))))))det snurrar i huvudet på mig...,.)))))) Ha en jättefin Lördag
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prima gissning :-)
      Snurrekram till dig!

      Radera
  2. Kvinnans list förstås. Och som Primerose skrev. Hon stod bakom honom i kön.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken historia!
    Jag borde besöka din blogg oftare, för du skriver så med knorr. Ibland är det vilja men inte kunna.
    Skyltsöndagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack - besök när du kan det är också fint å få!
      Måndagskram!

      Radera

Nobel nåbel helg

Jag satt med filtvirken som jag fick lägga i från mig då intresset på skärmen fångade in mig. Det blev inte många varv kan jag säga. Nobel...