onsdag 29 november 2017

Anteckningarnas bitterljuva paradis

Anteckningar. An teckna ner.
Miljonär i anteckningar.
Månne förtjust i skrivandets konst eller i innebörden i ord och mening?
Det där hänger nog i hop....
Hophängets fantastiska värld.

"Glöm inte andas".
" Mitt hoppfulla tillstånd hotas ständigt av hopplöshet".
" Så fort jag säger att jag mår fint mår jag strax sämre".
" Alla gör så gott de kan vare sig det gäller något bra eller dåligt".
" Är det inte underbart så säg".
"Träffsäkerheten träffar säkert".
" Säkerhetstänket gör människan sårbar - med eller utan säkerhetstänk".

I en av alla mina anteckningsböcker hittar jag detta:
" En gång var jag arbetsför - väldigt arbetsför - hjärtat och hjärnan slog i takt ut i händerna som verkligen var vårdande.
Benen gick som trumstickor"

"Tanken föregick inte alltid orden. Eller var det känslan kanske ... ?
Det var som om hjärnan hängde efter och jag  gick före".

Om jag just idag, just i nuet skulle göra en anteckning vad skulle jag då skriva?
Inget mer än jag redan skrivit in under  rubriken.
Jag skriver bara under :-)

Livslinjers reflektioner

Copyright Husfrun i residenset  

5 kommentarer:

  1. Skönt att kunna skriva under på det som satts på pränt!

    Trevlig helg när det blir så dags :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram o trevlig helg o tack för titten :-)

      Radera
  2. Skrivandets konst har du liksom konstens konst och många andra konster kan du. Anteckningskonsten, arbetskonsten, tankekonsten- och konsten att dela med dig till andra. Den är jag så tacksam över.
    Stor kram "söstra mi".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstnärlig tack söstra mi :-)
      Stor kram!

      Radera
  3. Att skriva under räcker, har inte focus på skrivandet, ser att jag råkat missa en massa hos dig!
    Så nu blir det lite skrivande ändå, jag läser ikapp.
    Ha det fint
    KRAM Primrose ,-))

    SvaraRadera

Nobel nåbel helg

Jag satt med filtvirken som jag fick lägga i från mig då intresset på skärmen fångade in mig. Det blev inte många varv kan jag säga. Nobel...