tisdag 14 november 2017

Mer pepplycka och nya insikter -Tack för kommentarerna

Det här är ju roligt - att svara på kommentarer i ett eget inlägg :-)

Denna gång tackar jag Mia och Ditte som inkommit med kommentarer på Husfruns 11/11!
<3
Ditte lämnade en kommentar på Tack för kommentarerna 12/11, stor kram!

Hon sov under trappan 13/11:

Här kom jag på att jag ska skriva när det är en berättelse och att jaget inte är jag själv rakt igenom. 
Att skriva i jagform gör att jag glider in i berättelsen och känner flow när jag skriver.
Jag flätar in mina egna o andras upplevelser som jag lyssnat till, läst eller rent av fantiserar i hop.
Jag är alltså inte hur snäll som helst, men gillar starkt det goda. 
Skriva i någon annan person ska jag träna på.


Tack olgakatt, glad att du tittar in :-)

Tack znogge, Gunilla - en uppsamling kan bli problematisk :-)
Tack Paula i pörtet; vi tror på det goda.  Så roligt att du besöker min "nya bubbla" när jag nu fortsätter göra bruk av den på ett lite annat sätt!
Krya på dig vänligen residenset :-)
Tack rosa flugan för din fina kommentar  <3
Tack Ditte, söstra mi för att du också följer med mig på denna skrivresan också <3

Till sist, men inte minst - tack alla andra som också läste utan kommentar!


¤ Insikt är en sikt in uppkommen från en sikt ut. Utsikt. På sikt, god sikt.

//Husfrun i residenset

8 kommentarer:

  1. Men jisses - är du tillbaka! Hur har jag kunnat missa det? Glad är jag ändå att du fortsätter skriva i din blogg! Nu har jag lagt till dig på min blogglista igen :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så blev det att jag behåller min plattform för mitt fortsatta skrivande efter bloggskriv -o lässlut :-)
      tack för att du länkar upp igen - hur skulle du kunde veta hur mina tankar gick :-)
      Kram

      Radera
  2. Varsågod fina konstnärsvän ,-))
    Varm Kram Primrose
    lämna aldrig din blogg! ,.-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrivandet forstätter :-)
      Varm kram o tack!

      Radera
  3. Litet kryptiskt vad det ska bli av detta, men jag ser fram emot fortsättningen! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en spännande kommentar Mia - ja nog är jag nog lite kryptisk ...
      Det ska bli fortsatt skriv i alla fall:-)
      Kul du tittar in!

      Radera
  4. Nu känns det som ordningen är återställd när jag kan kika in hos dig och läsa igen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jag blir jätteglad när du fortsätter läsa mig :-)
      Kram

      Radera

Vaskebrett, sprettrumpe og puppeholder

I dag blir det rent kroppsligt här ifrån residenset. Som norska i grunden roar jag mig med språket, dialekter och betydelse. Norkskans vas...