lördag 2 december 2017

Hur blir jag framgångsrik

Ernst Billgrens fråga 23 i första boken Vad är konst?
"Hur blir jag framgångsrik?

Kort svar:
Gör någon lycklig.

Långt svar:
Du blir framgångsrik i den utsträckning som någon "tjänar" på det du gör, får sina ideal, föreställningar bekräftade, ideologiskt, ekonomisk, estetisk eller på något annat sätt.
Detta gäller om du menar framgångsrik i andras ögon.
Om du menar framgångsrik i dina egna ögon räcker det med storhetsvansinne".

Jaha ja. 
Är det så det ligger till :-) :-)
Lätt som en plätt
Rätt och slätt
Stort huvud och lite vett

Livslinjers reflektioner med filosofiska dropp

Copyright Husfrun i residenset

2 kommentarer:

  1. Nu börjar jag tvivla på att jag någonsin blir framgångsrik ,-)
    Tror inget stämmer varken kort eller långt svar, du får filosofera ihop något annat!
    KRAM och ha det fint
    Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Ska se vad jag kan göra :-)
      Vi är glada ändå <3

      Radera

Nobel nåbel helg

Jag satt med filtvirken som jag fick lägga i från mig då intresset på skärmen fångade in mig. Det blev inte många varv kan jag säga. Nobel...