fredag 1 december 2017

Statistik

Statistiskt sett.
Enligt statistiken så äter 48 % av befolkningen en macka till frukost.
Pålägget varierar.
Av de 48% är det 34% som uppger att de är god vän med osten på mackan. Så god vän så de äter  upp den.
Den enes bröd, den andras död.
Resterande procent, alltså 14, äter varierad pålägg.
Synd! För vad det varierande pålägget skulle vara framgår inte.
Hade åtminstone förväntat mig att skinka skulle få vara med som ett komplement till osten.
Det är ju så intressant det där med pålägg tycker jag.
Lägga på.

Ännu mer intressant tycker jag städningen är.
Här uppges att 65 % av befolkningen att de städar INTE varje vecka. Ett antal procent visste inte vad städning var????
På en liten intressant fråga om hur ofta golvlister torkas svarade 45 % att de inte visste vad en golvlist var.
Taklister, som ju är motsatsen, fanns det ingen fråga om eftersom taklister numera är så gott som utrotade.
De människor som bor med taklist har ofta också golvlist och de antas veta vad det är och håller rent listorna.

Till sist - och inte minst:
Den riktigt intressanta statistiken är den som inte finns - alltså hur vi gör i verkligheten var och en av oss i våra hem, vår borg runt om i kommunerna, i länen och i landet (och de som bor i ett annat land).
Vad äter en hemlös till frukost? Och hur fick de tag på den?
De som bor i det hemlösa landet, ett land i landet. Det sägs vara ett mörkertal om antalet.

OBS: Denna statistiken är helt och hållet tillkommet i min fantasi!

Livslinjers reflektioner med filosofiska dropp

Copyright Husfrun i residenset

8 kommentarer:

  1. Kul och få veta att man tillhör 34%-gruppen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Kram o tack för titten Gunnel!

      Radera
  2. Vilken rolig statistik! Ska genast meddela yngste sonen som jobbar på Statistiska Centralbyrån 😀
    Nej, du kära vän. Jag är inte en av procenten. Jag äter havregrynsgröt med kanel på, till frukost 😀 och det är görgott!
    Fredagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi gör det :-)
      kanelvarianten gillar jag också - men inte till frukosten.
      Söndagskram o tack för titten in <3

      Radera
  3. Härliga Tove - statistik är intressant och om du vill veta så har jag både taklist och golvlist och jodå de torkas av vid behov och så tar jag gärna en smörgås till morgonkaffet - med ost, korv, eller skinka...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅÅÅ har du taklist också :-)
      Tack för titten in Anki!
      Stor kram

      Radera
  4. Härligt! ,-)))))Tack för skratt det behövs ,-)))
    Ha det fint KRAM från mig Primrose ,-)

    SvaraRadera
  5. Bjuder dig så gärna <3
    Tack för titten in med kram!

    SvaraRadera

Nobel nåbel helg

Jag satt med filtvirken som jag fick lägga i från mig då intresset på skärmen fångade in mig. Det blev inte många varv kan jag säga. Nobel...